A weboldal próbaüzemben üzemel. Kérjük szíves megértését az esetlegesen felmerülő kellemetlenségek miatt!
Bejelentkezés Regisztráció
Kosár (0)
Telefon: +36 1 256 1174, +36 1 256 1944 | 24h mentés esetén: +36 70 931 80 35
Gyorskereső

Hírek

Tanácsok esőben történő vezetéshez

2015. november 19.

Ezekkel a tanácsokkal Ön és az utasai nagyobb biztonságban lesznek nedves utakon.


 

 

paintings_from_inside_cars_in_the_rain_gregory_thielker1.jpg

 

 

 

 

1. Rendszeresen ellenőrizzük a gumiabroncsokat

Mielőtt útra kel, mindig ellenőrizze az abroncsokat. Ügyeljünk a következő rutin karbantartási eljárás végrehajtására:

Gondoskodjunk a gumiabroncsok megfelelő abroncsnyomásáról. A gumiabroncsok megfelelő nyomását a jármű gyártója határozza meg, és annak értéke a jármű ajtajának élén, az ajtóoszlopon, a kesztyűtartó ajtaján vagy az üzemanyagtartály ajtaján kerül feltüntetésre. Ezen kívül a felhasználói kézikönyvben is meg van adva. A gumiabroncs oldalán feltüntetett szám nem az adott gumiabroncsra vonatkozó ajánlott guminyomás, hanem az adott gumiabroncs maximális nyomása. A gumiabroncs nyomását legalább havonta egyszer ellenőrizzük kell.

Ellenőrizzük a gumiabroncsok futófelületének profilmélységét. A futófelület megfelelő profilmélységének biztosításával megakadályozható a jármű csúszása és az aquaplaning.

 

2. Lassítsunk

Esős időben az eső az úton levő piszokkal és olajjal összekeveredve olyan csúszós felületet képez, ahol nagyon könnyen előfordulhat kifarolás. A kifarolás, megcsúszás elkerülésének legjobb módja az, ha lelassítunk. Kisebb sebesség esetén a gumiabroncs futófelületének nagyobb része képes érintkezni az útfelülettel, így jobb tapadás érhető el.

 

3. Ismerje meg, hogyan korrigálhat a jármű megcsúszásakor

A legkörültekintőbb vezető is megcsúszhat a járművel. Ha az autó elkezd csúszni, vigyázzon arra, hogy ne taposson a fékre. Ne pumpálja a féket, ha rendelkezik blokkolásgátló rendszerrel (ABS). Ehelyett fejtsen ki határozott, állandó nyomást a pedálra, és kormányozza az autót a csúszás irányába.

 

4. Tartsunk megfelelő követési távolságot

A nedves időben való vezetés során az összes fontosabb kezelőszervet – azaz a kormányt, a kuplungot, a féket és a gázpedált is – óvatosan kell kezelni, és jobban oda kell figyelni a hibákra és vészhelyzetekre. Amikor esőben indulunk útnak, cipőnk talpa nedves, és könnyen lecsúszhat a pedálokról. A motor beindítása előtt a gépkocsi gumiszőnyegében vagy padlókárpitjában töröljük meg a cipőnk talpát. Minden autósnak rendszeresen ellenőriznie kell, hogy a fényszórók, a hátsó lámpák, a féklámpák és az irányjelzők megfelelő módon működnek-e. Nedves utakon hozzávetőlegesen háromszor annyi ideig tart a fékezés, mint a száraz utakon. Mivel a fékezéshez nagyobb távolságra van szükség, így fontos, hogy ne menjünk túl közel az előttünk haladóhoz. Két személygépkocsi hosszúságánál valamivel nagyobb követési távolságot tartsunk a saját autónk és az előttünk haladó jármű között.

in_focus_rain_droplets_on_a_window_with_car_headlights_behind_at_dusk.1280x800.c42e77c2.jpg

 

5. Az előttünk haladó jármű nyomában (nyomvonalában) menjünk!

Kerüljük a fék használatát. Amikor csak lehetséges, úgy lassítsunk, hogy a lábunkat levesszük a gázpedálról. A fényszórót még enyhe esőben is be kell kapcsolni. Nem csak azért, hogy lássuk az utat, de azért is, hogy a többi autós lásson minket. Ha a gépkocsi rendelkezik nappali jelzőfényekkel, akkor azokat is be kell kapcsolni, hogy a mögöttünk haladó járművek jobban lássanak bennünket.

 

6. Készüljünk fel az útra

A nedves időben való vezetés során az összes fontosabb kezelőszervet – azaz a kormányt, a kuplungot, a féket és a gázpedált is – óvatosan kell kezelni, és jobban oda kell figyelni a hibákra és vészhelyzetekre. Amikor esőben indulunk útnak, cipőnk talpa nedves, és könnyen lecsúszhat a pedálokról. A motor beindítása előtt a gépkocsi gumiszőnyegében vagy padlókárpitjában töröljük meg a cipőnk talpát. Minden autósnak rendszeresen ellenőriznie kell, hogy a fényszórók, a hátsó lámpák, a féklámpák és az irányjelzők megfelelő módon működnek-e.

 

7. Tanuljuk meg, hogyan kerülhető el, illetve kezelhető az aquaplaning

Az aquaplaning (vízen csúszás) akkor fordul elő, amikor a gumiabroncsok előtti víz gyorsabban „halmozódik fel", mint ahogy a gépkocsi súlya ki tudja nyomni azt az nyomvonalból. A víznyomás hatására a gépkocsi megemelkedik és a gumiabroncsok, illetve az út közötti vékony vízrétegen csúszik. Ebben a helyzetben előfordulhat, hogy a gépkocsi teljesen elveszíti kontaktusát az útfelülettel, aminek következtében fennáll a kifarolás vagy kisodródás veszélye az adott sávból vagy akár az úttestről is. Az aquaplaning jelenség elkerülése érdekében, biztosítani kell a gumiabroncsok megfelelő abroncsnyomását, továbbá jó futófelületeket kell fenntartani a gumiabroncsokon és szükség esetén ki kell cserélni azokat, nedves útszakasz esetén le kell lassítani, és tartózkodni kell a pocsolyáktól. Meg kell próbálni az előttünk haladó gépkocsik nyomvonalában menni. Ha az aquaplaning jelenséggel találjuk szemben magunkat, akkor ne fékezzünk és ne változtassunk irányt hirtelen. Ennek következtében ugyanis kifarolás, kicsúszás történhet. Óvatosan engedjük fel a lábunkat a gázpedálról egészen addig, amíg a gépkocsi le nem lassul és ismét érezni nem lehet az útfelületet. Ha fékezésre van szükség, akkor azt finoman, kis pumpáló mozdulatokkal végezzük. Ha a gépkocsi rendelkezik ABS-sel, akkor normál módon kell fékezni; a gépkocsi számítógépe a szükséges pillanatban utánozza a pumpáló műveletet.

323344-2048x1365.jpg

 

8. Ha az eső nagyon sűrűn kezd esni, akkor meg kell állni!

A túl sűrű eső túlterhelheti az ablaktörlő lapátokat, melynek következtében egy szinte összefüggő vízfüggöny alakul ki a szélvédőn. Amikor a látási viszonyok annyira korlátozottá válnak, hogy nem látható biztonságos távolságban az út széle vagy a másik jármű, akkor álljunk félre és várjuk meg, amíg csendesedik az eső. A legjobb megoldás az, ha egy pihenőhelyen vagy más védett területen állunk meg. Ha az útpadka az egyedüli lehetőség, akkor a lehető legjobban le kell húzódni, és meg kell várni, amíg a vihar továbbhalad. A többi gépkocsivezető figyelmeztetésére kapcsoljuk be a fényszórókat és a vészvillogót.

 

9. Az eső eleredése után nagyon csúszóssá válik az út

Az esők eleredésekor minden esetben nagyon nehézzé válik a közlekedés, mivel a száraz úttesten található sár és olaj elegyedik a vízzel és egy még csúszósabb réteget alkot. Az eső kezdetét követő első fél órában a gépkocsivezetők valószínűleg az irányíthatóság csökkenését tapasztalják és ebben az időszakban különösen óvatosan kell vezetniük.

 

10. Ködös időben csökken a láthatóság

Más járművek előzésekor különlegesen óvatosan kell eljárni.

 

11. Állóvízen történő áthaladást követően szárítsuk ki a fékeket

Ha olyan állóvízen hajtunk keresztül, amely kellően mély ahhoz, hogy a fékpofák is nedvesek legyenek, akkor a kiszárításukhoz finoman fékezzünk.

 

12. Kimerült állapotban ne vezessünk

Legalább két óránként vagy száz kilométerenként meg kell állni pihenni.

 

 

Forrás: goodyear.eu

Hírek

Milyen gumit vegyek a bringára?

Kerékpárgumiból ma méretben, jellegben, minőségben és árban is hatalmas a választék, és a profik nem várják meg, hogy elöregedjen a gumi a biciklijükön.

2017. május 10.
Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium ny...

Fölényesen, 51 versenytársát megelőzve győzött a Continental PremiumContact™ 6

2017. április 19.
Itt a tavasz, indul a motorszezon!

Felkészültünk a szezonra, kibővített motorgumi választékunkkal szeretettel várjuk!

2017. március 21.
Így néz ki a használt és új téligumi tapadása nedves...

A mai cikkünkben bemutatunk egy táblázatot, amely egyértelműen igazolja, hogy mekkora a tapadási felülete a használt és új gumiknak, nedves útszakaszon.  

2016. november 15.
Önjavító abroncs - ContiSeal™

A ContiSeal™ abroncs abban tér el egy normál gumiabroncstól, hogy a belső oldalán válltól vállig egy ragadós és viszkózus réteg található.

2016. október 13.
Összes hír