A weboldal próbaüzemben üzemel. Kérjük szíves megértését az esetlegesen felmerülő kellemetlenségek miatt!
Bejelentkezés Regisztráció
Kosár (0)
Telefon: +36 1 256 1174, +36 1 256 1944 | 24h mentés esetén: +36 70 931 80 35
Gyorskereső

Gumiabroncs-címkézés

A címke jelöléseinek értelmezése


Üzemanyag-fogyasztás
A címke bal oldalán, az energiahatékonyság jelölésről olvasható le a gumiabroncs üzemanyag-fogyasztásra és CO2 kibocsátásra gyakorolt hatása.
A gumiabroncsok a gépjárművek üzemanyag-fogyasztását körülbelül 20%-kal befolyásolják, elsősorban a gördülési ellenállás révén. A gördülési ellenállás csökkentése ezért jelentősen hozzájárul a közúti szállítás energia-hatékonyságához, ezáltal csökkenti a CO2 kibocsátást. Gyakorlatilag a gumiabroncs gördülési ellenállásának gépen történő mérése határozza meg, hogy az adott abroncs milyen energiahatékonysági osztályba sorolható.

 

Mi a különbség az A és G gumiabroncs besorolások között?

A gördülési ellenállás jelentős különbségei jelölik a különböző gumiabroncs generációk között tapasztalható műszaki fejlődést.

Igen fontos különbség jelentkezik egy A osztályú gumiabronccsal és egy G osztályú gumiabronccsal szerelt gépjármű üzemanyag-fogyasztásában, körülbelül 0,5 liter 100 kilométeren.

Körülbelül 80 liter üzemanyag takarítható meg éves szinten (évi 15 000 kilométer futásteljesítménnyel számolva)
Évente több mint 30.000 Ft takarítható meg benzinmotoros személygépkocsi esetén (400 Ft / liter üzemanyagárral számolva)
Nem csupán anyagi előnyökkel jár mindez a fogyasztó számára, hanem jelentős mértékben hozzájárulhat a környezet védelméhez is, mivel a CO2 kibocsátás is 12 g/km értékkel csökken



Fékezés nedves útburkolaton

A címke jobb oldalán látható skála a gumiabroncs nedves útburkolaton jelentkező fékezési teljesítményét mutatja.

A méréseket a gépjárművön az Európai Uniós rendeletben meghatározott jellemzők alapján (sebesség, útburkolat típus, víz mélysége, hőmérséklet...) végzik el.
A gumiabroncs értékét úgy határozzák meg, hogy az elért eredményt összevetik a referencia gumiabroncs értékével.

 

Mi a különbség az A és G gumiabroncs besorolások között?

(ennél a közlekedésbiztonsági teljesítmény kategóriánál nem használják a G jelölést)
Nedves útburkolaton egy A és egy F besorolású gumiabronccsal szerelt gépjármű fékútja között a különbség több, mint 10 méter.
* Ez a távolság egy gépjármű hosszának a kétszerese. 

 

 

Külső gördülési zaj

A gördülési zaj a kellemetlenségek egyik fő forrása.
A címke alsó részén látható a gumiabroncs által kibocsátott külső gördülési zaj (nem a sofőr által érzékelt belső gördülési zaj) decibelben kifejezett értéke.

 

 

Minimumszintek

Ez az Európai Uniós rendelet fejleszteni kívánja a fenti három teljesítmény terén a piacot. Emellett 2012. november 1-től további intézkedést is bevezetnek javítandó a gumiabroncsok teljesítményét, és ettől a dátumtól kezdve nem engedélyezik a gumiabroncs gyártók számára, hogy G gördülési ellenállási osztályba, illetve F nedves útburkolaton való fékezési osztályba sorolt gumiabroncsokat homologizáljanak, továbbá az ilyen abroncsok értékesítését 2014. november 1-től be is tiltják (a gördülési zaj határértékeket hasonlóképpen szigorítják).



Forrás: Michelin Hungária Kft 

Hírek

Így néz ki a használt és új téligumi tapadása nedves...

A mai cikkünkben bemutatunk egy táblázatot, amely egyértelműen igazolja, hogy mekkora a tapadási felülete a használt és új gumiknak, nedves útszakaszon.  

2016. november 15.
Önjavító abroncs - ContiSeal™

A ContiSeal™ abroncs abban tér el egy normál gumiabroncstól, hogy a belső oldalán válltól vállig egy ragadós és viszkózus réteg található.

2016. október 13.
Személy- és kistehergumi AKCIÓ!

Tekintse meg akciós ajánlatainkat!

2016. június 28.
Tehergumi akció!

Szezon utáni kiárusítás

2016. június 14.
Itt a tavasz, indul a motorszezon!

Felkészültünk a szezonra, kibővített motorgumi választékunkkal szeretettel várjuk!

2016. március 24.
Összes hír