A weboldal próbaüzemben üzemel. Kérjük szíves megértését az esetlegesen felmerülő kellemetlenségek miatt!
Telefon: +36 1 256 1174, +36 1 256 1944 | 24h mentés esetén: +36 70 931 80 35
Gyorskereső

Hírek

Nem árt a téli gumiknak a novemberi tavasz!

2015. November 16.

Érdemes számolni az éjszakai lehűléssel és az alattomos lefagyással, párásodással is!


Idén a szokásosnál előbb, már október közepén elindult a gumicsere-szezon, azóta pedig megállás

nélkül folyik a munka a műhelyekben, ahol üzletenként átlagosan 30-40 járművet látnak el

naponta. A hirtelen jött melegfront miatt semmiképpen sem kell megbánniuk vagy elhalasztaniuk

a cserét az autósoknak, hiszen a téli gumi még ilyen időjárási körülmények között is

biztonságosabb, mint a nyári.

 

 

A héten várható 15-17 Celsius-fokos napi csúcshőmérséklet miatt páran úgy gondolhatják, hogy korai

még a téligumi-csere. A gyártók ajánlása alapján 7 Celsius-fok alatt érdemes váltani, ám ez közel sem

jelenti, hogy ennél kicsivel magasabb hőmérsékletnél jobban kopik a téli gumi, vagy nagyban

romlanának a tulajdonságai. Nincs értelme az átmeneti melegedés miatt halogatni a gumicserét,

hiszen a tél megállíthatatlanul közeleg.

 

 

Veszedelmes útviszonyok

 

Az emberek nagy része munkába járáshoz használja az autóját, amelynek csúcsidőszaka reggel 7-9 és

este 16-19 óra közé esik. A következő 2 hétben – pár nap kivételével – a reggeli hőmérséklet nem

emelkedik 7 Celsius fok fölé, és a látási viszonyok is romlanak, hiszen 16 óra után már sötétedik.

„A nappali felmelegedést követő éjszakai lehűlés sok helyen (felüljárók, hidak, csatornaátjárók stb.)

páralecsapódást, gyengébb lefagyást is okozhat. A lecsapódás miatt reggelre általában köd képződik,

de előfordul, hogy már kora estére is. Ilyenkor nehezebben észleljük a hártyaszerű lefagyásokat az

úton, ráadásul a párás szélvédők is rontják a kilátást és az észlelést” – mondta Mikolai Béla, az Apollo

Vredestein Kft. szakértője.

 

 

Féktávolság

 

Autónk 100 km/h sebességnél téli gumival szerelve 5 Celsius-fokban, nem havas, csak nedves

burkolaton is 5 méterrel előbb áll meg, mintha nyári gumi lenne rajta.

 

Száraz úton hasonló hőmérsékleti viszonyoknál, napsütéses időben, 100km/h sebességnél azonos

féktávolságot produkál a nyári és a téli gumiabroncs.

 

 

Felmérési adatok

 

Tavaly télen a KSH adatai szerint 2039 személyi sérüléses közúti balesetet jegyeztek, ezek közül 415

az időjárásnak is betudható okok, farolás, felborulás, a pálya elhagyása miatt történt. Ebben még

nincsenek benne azok az esetek, amikor „csak” az autóban keletkezett kár.

Hazánkban évente átlagosan 80 olyan nap van, amikor fagy, és több mint 50 nap, amikor ezen felül

köd, pára zavarja a közlekedést.

 

forrás: Apollo Vredestein BV

Continental ajánlott szakszervíz Michelin ajánlott szakszervíz Conti 360 Truck Force Goodyear Miért Michelint?

Hírek

Ünnepi nyitvatartás

Tekintse meg ünnepi nyitvatartásunkat!

2022. December 09.
Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium ny...

Fölényesen, 51 versenytársát megelőzve győzött a Continental PremiumContact™ 6

2018. April 19.
Itt a tavasz, indul a motorszezon!

Felkészültünk a szezonra, kibővített motorgumi választékunkkal szeretettel várjuk!

2018. March 21.
Így néz ki a használt és új téligumi tapadása nedves...

A mai cikkünkben bemutatunk egy táblázatot, amely egyértelműen igazolja, hogy mekkora a tapadási felülete a használt és új gumiknak, nedves útszakaszon.  

2016. November 15.
Önjavító abroncs - ContiSeal™

A ContiSeal™ abroncs abban tér el egy normál gumiabroncstól, hogy a belső oldalán válltól vállig egy ragadós és viszkózus réteg található.

2016. October 13.
Összes hír