A weboldal próbaüzemben üzemel. Kérjük szíves megértését az esetlegesen felmerülő kellemetlenségek miatt!
Bejelentkezés Regisztráció
Kosár (0)
Telefon: +36 1 256 1174, +36 1 256 1944 | 24h mentés esetén: +36 70 931 80 35
Gyorskereső

Hírek

Önjavító abroncs - ContiSeal™

2016. október 13.

A ContiSeal™ abroncs abban tér el egy normál gumiabroncstól, hogy a belső oldalán válltól vállig egy ragadós és viszkózus réteg található.


Ez a réteg a ContiSeal™ abroncsok szerves részét képezi. Feladata nem a végleges defektjavítás, tehát erre a célra nem használható (lásd az alábbi információkat).

Ha a ContiSeal™ abroncs futófelületét egy legfeljebb 5 mm átmérőjű idegen test átszúrja, ez a speciális tömítőréteg körülveszi a befúródott tárgyat, hozzátapad, így szinte instant tömítést képezve megelőzi az abroncs légnyomásvesztését. Ha az abroncsból a defektet okozó tárgy eltávolításra kerül, ez a ragadós anyag képes eltömíteni a legfeljebb 5 mm (3/16") átmérőjű lyukat. Jóllehet a ContiSeal™ abroncsok esetében jelentősen csökken a teljes légnyomásvesztés előfordulási gyakorisága, azonban nem alkalmasak alulfújt vagy lapos állapotban történő használatra. A ContiSeal™ az abroncson keletkező lyukak 80%-át eltömíti, így csökkenti a teljes légnyomásvesztés kockázatát. A ContiSeal™ abroncsok kimagasló vezetési teljesítményt biztosítanak, amely megegyezik a normál körülmények közt működő ContiSeal™ technológia nélküli hagyományos abroncsokéval.

 

A CONTISEAL™ ABRONCSOK HASZNÁLATA

 

Ahogy minden abroncsot, a ContiSeal™ abroncsokat is rendszeresen át kell vizsgálni vágott vagy szúrt sérülések, illetve légnyomásvesztés felderítése céljából. Az elhanyagolt defektek és sérülések légnyomásvesztéshez és/vagy az abroncs károsodásához vezethetnek. Ha a ContiSeal™ abroncs defektet vagy sérülést szenved el, a légnyomást azonnal ellenőrizni és szükség esetén korrigálni kell. Vágott vagy szúrt sérülés esetén a ContiSeal™ abroncsokat azonnal meg kell vizsgáltatni egy képzett abroncsszakértővel. A szakértőnek gondosan át kell vizsgálnia az abroncsot, és az ipari szabványnak megfelelően el kell döntenie, hogy van-e lehetőség a tartós javításra, vagy le kell selejtezni az abroncsot. Tartós javítás esetén az abroncsot le kell választani a keréktárcsáról, és kifejezetten a ContiSeal™ abroncsokra jóváhagyott javítási módszert kell alkalmazni.

Az abroncsjavítással foglalkozó Rema TipTop által kifejlesztett, a ContiSeal™ abroncsok javítására jóváhagyott utasítások gyűjteménye pdf-formátumban letölthető (670 kB) .

 

Ugyan a ContiSeal™ abroncsok esetében jelentősen csökken a teljes légnyomásvesztés előfordulási gyakorisága, azonban a járművezetőnek oda kell figyelnie a dinamikus teljesítmény minden változására, így a megnövekedett zajszintre, a fokozódó rezgésre vagy a kezelhetőség változására. Ezek a változások azt jelezhetik, hogy egy vagy több abroncs azonnali vizsgálatra szorul, indokolt esetben pedig le kell szerelni őket.

Ugyanazon a járművön vegyesen is használhatóak ContiSeal™ és ContiSeal™ nélküli abroncsok. A ContiSeal™ abroncsok ismertetőjele egy lézergravírozott jelölés az abroncs oldalfalán, valamint egy ContiSeal™ matrica:

 

    

 

Gyakran ismételt kérdések

A ContiSeal™ abroncsok kialakítása a futófelületen legfeljebb 5 mm (3/16") átmérőjű idegen testek által okozott lyukak eltömítését teszi lehetővé. Alaposan vizsgálja át az abroncsot a nemzeti ipari szabványok figyelembevételével. Gondosan távolítson el minden idegen testet a futófelületből. Akkor is le kell szerelni és át kell vizsgálni az abroncsot, ha defekt esetén a lyuk eltömítése megtörtént. Ez után lehet eldönteni, hogy az abroncs javítható vagy le kell-e selejtezni. Tartós javítás esetén az abroncsot le kell választani a keréktárcsáról, és kifejezetten a ContiSeal™ abroncsokra jóváhagyott javítási módszert kell alkalmazni.

 

GYIK 1. ContiSeal™ abroncsok és a TPMS

Az optimális feltételek biztosítása érdekében javasoljuk az Abroncsnyomás-felügyelő Rendszer (TPMS) használatát.

 

GYIK 2. ContiSeal™ abroncsok tárolása

A ContiSeal™ abroncsok tárolására ugyanazokat a körülményeket javasoljuk, mint a ContiSeal™ nélküli abroncsok esetében.

Mivel a ContiSeal™ abroncsok belseje ragadós, ne tegyen a gumiabroncsok belsejébe semmilyen tárgyat vagy anyagot, mert odaragadhat. Így később ezek nehezen távolíthatóak el az abroncs károsodása nélkül.

 

GYIK 3. ContiSeal™ abroncsok felszerelése

Fel- és leszerelés, illetve fújás és kiegyensúlyozás tekintetében a ContiSeal™ abroncsok nem térnek el a normál abroncsoktól.

 

GYIK 4. ContiSeal™ abroncsok megsemmisítése

A ContiSeal™ abroncsok megsemmisítése megegyezik a ContiSeal™ technológia nélküli abroncsok megsemmisítési módjaival.

 

GYIK 5. Egészség és biztonság

Az abroncs belsejében található ragadós és viszkózus réteg anyaga ne kerüljön a szembe, valamint ne érintkezzen huzamos ideig a bőrrel. A speciális anyag normál ipari kéztisztító-szerek segítségével eltávolítható a bőrről.

A ContiSeal™ abroncsokra vonatkozó részletes egészségügyi és biztonsági információkat a műszaki adatlap tartalmazza, amely pdf-formátumban letölthető (30 kB) .

 

 

 

 

                                                                                                                                                    forrás: continental.hu

Hírek

Így néz ki a használt és új téligumi tapadása nedves...

A mai cikkünkben bemutatunk egy táblázatot, amely egyértelműen igazolja, hogy mekkora a tapadási felülete a használt és új gumiknak, nedves útszakaszon.  

2016. november 15.
Önjavító abroncs - ContiSeal™

A ContiSeal™ abroncs abban tér el egy normál gumiabroncstól, hogy a belső oldalán válltól vállig egy ragadós és viszkózus réteg található.

2016. október 13.
Személy- és kistehergumi AKCIÓ!

Tekintse meg akciós ajánlatainkat!

2016. június 28.
Tehergumi akció!

Szezon utáni kiárusítás

2016. június 14.
Itt a tavasz, indul a motorszezon!

Felkészültünk a szezonra, kibővített motorgumi választékunkkal szeretettel várjuk!

2016. március 24.
Összes hír