A weboldal próbaüzemben üzemel. Kérjük szíves megértését az esetlegesen felmerülő kellemetlenségek miatt!
Telefon: +36 1 256 1174, +36 1 256 1944 | 24h mentés esetén: +36 70 931 80 35
Gyorskereső

Hírek

Önjavító abroncs - ContiSeal™

2016. October 13.

A ContiSeal™ abroncs abban tér el egy normál gumiabroncstól, hogy a belső oldalán válltól vállig egy ragadós és viszkózus réteg található.


Ez a réteg a ContiSeal™ abroncsok szerves részét képezi. Feladata nem a végleges defektjavítás, tehát erre a célra nem használható (lásd az alábbi információkat).

Ha a ContiSeal™ abroncs futófelületét egy legfeljebb 5 mm átmérőjű idegen test átszúrja, ez a speciális tömítőréteg körülveszi a befúródott tárgyat, hozzátapad, így szinte instant tömítést képezve megelőzi az abroncs légnyomásvesztését. Ha az abroncsból a defektet okozó tárgy eltávolításra kerül, ez a ragadós anyag képes eltömíteni a legfeljebb 5 mm (3/16") átmérőjű lyukat. Jóllehet a ContiSeal™ abroncsok esetében jelentősen csökken a teljes légnyomásvesztés előfordulási gyakorisága, azonban nem alkalmasak alulfújt vagy lapos állapotban történő használatra. A ContiSeal™ az abroncson keletkező lyukak 80%-át eltömíti, így csökkenti a teljes légnyomásvesztés kockázatát. A ContiSeal™ abroncsok kimagasló vezetési teljesítményt biztosítanak, amely megegyezik a normál körülmények közt működő ContiSeal™ technológia nélküli hagyományos abroncsokéval.

 

A CONTISEAL™ ABRONCSOK HASZNÁLATA

 

Ahogy minden abroncsot, a ContiSeal™ abroncsokat is rendszeresen át kell vizsgálni vágott vagy szúrt sérülések, illetve légnyomásvesztés felderítése céljából. Az elhanyagolt defektek és sérülések légnyomásvesztéshez és/vagy az abroncs károsodásához vezethetnek. Ha a ContiSeal™ abroncs defektet vagy sérülést szenved el, a légnyomást azonnal ellenőrizni és szükség esetén korrigálni kell. Vágott vagy szúrt sérülés esetén a ContiSeal™ abroncsokat azonnal meg kell vizsgáltatni egy képzett abroncsszakértővel. A szakértőnek gondosan át kell vizsgálnia az abroncsot, és az ipari szabványnak megfelelően el kell döntenie, hogy van-e lehetőség a tartós javításra, vagy le kell selejtezni az abroncsot. Tartós javítás esetén az abroncsot le kell választani a keréktárcsáról, és kifejezetten a ContiSeal™ abroncsokra jóváhagyott javítási módszert kell alkalmazni.

Az abroncsjavítással foglalkozó Rema TipTop által kifejlesztett, a ContiSeal™ abroncsok javítására jóváhagyott utasítások gyűjteménye pdf-formátumban letölthető (670 kB) .

 

Ugyan a ContiSeal™ abroncsok esetében jelentősen csökken a teljes légnyomásvesztés előfordulási gyakorisága, azonban a járművezetőnek oda kell figyelnie a dinamikus teljesítmény minden változására, így a megnövekedett zajszintre, a fokozódó rezgésre vagy a kezelhetőség változására. Ezek a változások azt jelezhetik, hogy egy vagy több abroncs azonnali vizsgálatra szorul, indokolt esetben pedig le kell szerelni őket.

Ugyanazon a járművön vegyesen is használhatóak ContiSeal™ és ContiSeal™ nélküli abroncsok. A ContiSeal™ abroncsok ismertetőjele egy lézergravírozott jelölés az abroncs oldalfalán, valamint egy ContiSeal™ matrica:

 

    

 

Gyakran ismételt kérdések

A ContiSeal™ abroncsok kialakítása a futófelületen legfeljebb 5 mm (3/16") átmérőjű idegen testek által okozott lyukak eltömítését teszi lehetővé. Alaposan vizsgálja át az abroncsot a nemzeti ipari szabványok figyelembevételével. Gondosan távolítson el minden idegen testet a futófelületből. Akkor is le kell szerelni és át kell vizsgálni az abroncsot, ha defekt esetén a lyuk eltömítése megtörtént. Ez után lehet eldönteni, hogy az abroncs javítható vagy le kell-e selejtezni. Tartós javítás esetén az abroncsot le kell választani a keréktárcsáról, és kifejezetten a ContiSeal™ abroncsokra jóváhagyott javítási módszert kell alkalmazni.

 

GYIK 1. ContiSeal™ abroncsok és a TPMS

Az optimális feltételek biztosítása érdekében javasoljuk az Abroncsnyomás-felügyelő Rendszer (TPMS) használatát.

 

GYIK 2. ContiSeal™ abroncsok tárolása

A ContiSeal™ abroncsok tárolására ugyanazokat a körülményeket javasoljuk, mint a ContiSeal™ nélküli abroncsok esetében.

Mivel a ContiSeal™ abroncsok belseje ragadós, ne tegyen a gumiabroncsok belsejébe semmilyen tárgyat vagy anyagot, mert odaragadhat. Így később ezek nehezen távolíthatóak el az abroncs károsodása nélkül.

 

GYIK 3. ContiSeal™ abroncsok felszerelése

Fel- és leszerelés, illetve fújás és kiegyensúlyozás tekintetében a ContiSeal™ abroncsok nem térnek el a normál abroncsoktól.

 

GYIK 4. ContiSeal™ abroncsok megsemmisítése

A ContiSeal™ abroncsok megsemmisítése megegyezik a ContiSeal™ technológia nélküli abroncsok megsemmisítési módjaival.

 

GYIK 5. Egészség és biztonság

Az abroncs belsejében található ragadós és viszkózus réteg anyaga ne kerüljön a szembe, valamint ne érintkezzen huzamos ideig a bőrrel. A speciális anyag normál ipari kéztisztító-szerek segítségével eltávolítható a bőrről.

A ContiSeal™ abroncsokra vonatkozó részletes egészségügyi és biztonsági információkat a műszaki adatlap tartalmazza, amely pdf-formátumban letölthető (30 kB) .

 

 

 

 

                                                                                                                                                    forrás: continental.hu

Continental ajánlott szakszervíz Michelin ajánlott szakszervíz Conti 360 Truck Force Goodyear Miért Michelint?

Hírek

Megnyitott az új telephelyünk!

"Az új BestDrive szerviz nem csupán egy műhely, hanem egy hely, ahol az autósok teljes körű megoldásokat találnak. Az ügyfeleink biztonsága és elégedettsége számunkra a legfontosabb, ezért prémium szolgáltatásokkal é...

2024. October 03.
Elköltöztünk!

Mostantól a Vidor utca 8. alatt várunk titeket, a saját telephelyünkön.

2024. September 16.
Ünnepi nyitvatartás

Tekintse meg ünnepi nyitvatartásunkat!

2022. December 09.
Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium ny...

Fölényesen, 51 versenytársát megelőzve győzött a Continental PremiumContact™ 6

2018. April 19.
Itt a tavasz, indul a motorszezon!

Felkészültünk a szezonra, kibővített motorgumi választékunkkal szeretettel várjuk!

2018. March 21.
Összes hír