A címke jelöléseinek értelmezése
Üzemanyag-fogyasztás
A címke bal oldalán, az energiahatékonyság jelölésről olvasható le a gumiabroncs üzemanyag-fogyasztásra és CO2 kibocsátásra gyakorolt hatása.
A gumiabroncsok a gépjárművek üzemanyag-fogyasztását körülbelül 20%-kal befolyásolják, elsősorban a gördülési ellenállás révén. A gördülési ellenállás csökkentése ezért jelentősen hozzájárul a közúti szállítás energia-hatékonyságához, ezáltal csökkenti a CO2 kibocsátást. Gyakorlatilag a gumiabroncs gördülési ellenállásának gépen történő mérése határozza meg, hogy az adott abroncs milyen energiahatékonysági osztályba sorolható.
Mi a különbség az A és G gumiabroncs besorolások között?
A gördülési ellenállás jelentős különbségei jelölik a különböző gumiabroncs generációk között tapasztalható műszaki fejlődést.
Igen fontos különbség jelentkezik egy A osztályú gumiabronccsal és egy G osztályú gumiabronccsal szerelt gépjármű üzemanyag-fogyasztásában, körülbelül 0,5 liter 100 kilométeren.
Körülbelül 80 liter üzemanyag takarítható meg éves szinten (évi 15 000 kilométer futásteljesítménnyel számolva)
Évente több mint 30.000 Ft takarítható meg benzinmotoros személygépkocsi esetén (400 Ft / liter üzemanyagárral számolva)
Nem csupán anyagi előnyökkel jár mindez a fogyasztó számára, hanem jelentős mértékben hozzájárulhat a környezet védelméhez is, mivel a CO2 kibocsátás is 12 g/km értékkel csökken
Fékezés nedves útburkolaton
A címke jobb oldalán látható skála a gumiabroncs nedves útburkolaton jelentkező fékezési teljesítményét mutatja.
A méréseket a gépjárművön az Európai Uniós rendeletben meghatározott jellemzők alapján (sebesség, útburkolat típus, víz mélysége, hőmérséklet...) végzik el.
A gumiabroncs értékét úgy határozzák meg, hogy az elért eredményt összevetik a referencia gumiabroncs értékével.
Mi a különbség az A és G gumiabroncs besorolások között?
(ennél a közlekedésbiztonsági teljesítmény kategóriánál nem használják a G jelölést)
Nedves útburkolaton egy A és egy F besorolású gumiabronccsal szerelt gépjármű fékútja között a különbség több, mint 10 méter.
* Ez a távolság egy gépjármű hosszának a kétszerese.
Külső gördülési zaj
A gördülési zaj a kellemetlenségek egyik fő forrása.
A címke alsó részén látható a gumiabroncs által kibocsátott külső gördülési zaj (nem a sofőr által érzékelt belső gördülési zaj) decibelben kifejezett értéke.
Minimumszintek
Ez az Európai Uniós rendelet fejleszteni kívánja a fenti három teljesítmény terén a piacot. Emellett 2012. november 1-től további intézkedést is bevezetnek javítandó a gumiabroncsok teljesítményét, és ettől a dátumtól kezdve nem engedélyezik a gumiabroncs gyártók számára, hogy G gördülési ellenállási osztályba, illetve F nedves útburkolaton való fékezési osztályba sorolt gumiabroncsokat homologizáljanak, továbbá az ilyen abroncsok értékesítését 2014. november 1-től be is tiltják (a gördülési zaj határértékeket hasonlóképpen szigorítják).
Forrás: Michelin Hungária Kft
"Az új BestDrive szerviz nem csupán egy műhely, hanem egy hely, ahol az autósok teljes körű megoldásokat találnak. Az ügyfeleink biztonsága és elégedettsége számunkra a legfontosabb, ezért prémium szolgáltatásokkal é...
2024. October 03.Mostantól a Vidor utca 8. alatt várunk titeket, a saját telephelyünkön.
2024. September 16.Tekintse meg ünnepi nyitvatartásunkat!
2022. December 09.Fölényesen, 51 versenytársát megelőzve győzött a Continental PremiumContact™ 6
2018. April 19.Felkészültünk a szezonra, kibővített motorgumi választékunkkal szeretettel várjuk!
2018. March 21.A kosara jelenleg üres.