A weboldal próbaüzemben üzemel. Kérjük szíves megértését az esetlegesen felmerülő kellemetlenségek miatt!
Telefon: +36 1 256 1174, +36 1 256 1944 | 24h mentés esetén: +36 70 931 80 35
Gyorskereső

Hírek

A Goodyear önfelfújó és leeresztő intelligens abronccsal rukkolt elő

2015. May 14.

A különböző pozíciókban az abroncs aktívan felfújja, illetve leereszti magát, sokoldalúságot és optimális teljesítményt biztosítva.


"A Goodyear Luxemburgban található Innovációs Központjában kifejlesztett abroncs képes önmagát az útviszonyoknak megfelelően felfújni, illetve leereszteni, sokoldalúságot és optimális teljesítményt biztosítva a járművezetők számára. Ez a koncepció-abroncs egy újabb példája, hogy a Goodyear élen jár az innovációk terén – ezt a technológiát a jövőben az autonóm autóknál lehetne alkalmazni, mivel lehetővé teszi, hogy mielőtt az autó behajtana egy kanyarba, az abroncs „előkészítse” erre az alakját. A vállalat egyelőre nem tervezi, hogy a gumiabroncsot piacra dobja.

 

A TripleTube koncepció-abroncs keveréke is teljes mértékben a fenntartható fejlődést szolgálja, mivel rizsháncs hamu hozzáadásávalkészült szilikont tartalmaz. Ezt az eljárást a Goodyear még 2014-ben hozta nyilvánosságra. A kiváló teljesítményelérhető egyetlen abronccsal, mivel az útviszonyok alapján automatikusan három különböző pozíció között képes váltani:

• Eco, avagy biztonsági pozíció: Csökkentett gördülési ellenállást biztosít az abroncs merevségének optimális elosztása révén. Ezenfelül száraz úton való fékezés esetén igen széles felületen érintkezik az úttal.  
• Sportos pozíció: Az optimalizált érintkezési felület révén száraz útviszonyok között jó kormányozhatóságot biztosít a járművezetők számára aktív, kúp alakja segítségével.
• Terepjáró pozíció: A gumiabroncs közepén található megemelt futófelület kiváló húzóerőt biztosít terepen, ezenfelül nagyobb átmérőjének köszönhetően, amely keskeny és hosszú felfekvési felületet eredményez, csökken a vízen felúszás veszélye. Ez a technológia tökéletes megoldást biztosít olyan járművek számára, amelyek egy puha talajú leálló sávból próbálnak küzdelmesen ráhajtani az aszfaltútra, illetve egy sáros útra próbálnak behajtani.

A gumiabroncs titka egy belső pumpa, amely a levegőt a fő légkamrából a három különálló légkamrába pumpálja át. Ez a több légkamrás rendszer fokozott mobilitást biztosít, mivel egy defektes kamrával a járművezető további 80 kilométert meg tud még tenni, maximum 80 km/órás sebességgel. Végül pedig a TripleTube oldalfalai testre szabhatóak, hogy illeszkedjen az eredeti gyártók küllőjének és felnijének megjelenéséhez és érzetéhez. 

„A TripleTube mérnökeink szakértelméről tanúskodik, és büszkék vagyunk arra, hogy koncepció-abroncsként bemutathatjuk Genfben. Mi itt, a Goodyearnél elköteleztük magunkat amellett, hogy elégedetté tegyük a fogyasztókat, és segítsünk nekik aggodalmak nélkül eljutni az úti céljukig. Ezek az abroncsok ebben a szellemben készültek, mivel bármilyen utazásról legyen is szó, alkalmazkodnak a körülményekhez, és optimális teljesítményt nyújtanak. Ezen abroncsok a környezeti előnyöket –csökkentik a CO2-kibocsátást és fokozzák a fenntartható anyagok felhasználását – a biztonsági előnyökkel ötvözik, valamint egy esetleges defekt esetén fokozott mobilitást tesznek lehetővé” – mondta Jean-Pierre Jeusette, a Goodyear Luxemburgban található Innovációs Központjának főigazgatója.

A TripleTube pusztán koncepciós fejlesztés, és nem kerül sorozatgyártásra. A koncepció-abroncsok a vállalat innovációs folyamatainak részeként kerülnek kifejlesztésre, céljuk, hogy szakmai vitát gerjesszenek, és ezek kapcsán átgondolják a lehetséges megoldásokat, illetve lehetővé teszik a mérnökök számára, hogy kitörjenek a megszokott sémákból, és megalkothassák az „okos” jövő intelligens megoldásait."

 

Forrás: gumipiacmagazin.com

Continental ajánlott szakszervíz Michelin ajánlott szakszervíz Conti 360 Truck Force Goodyear Miért Michelint?

Hírek

Ünnepi nyitvatartás

Tekintse meg ünnepi nyitvatartásunkat!

2022. December 09.
Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium ny...

Fölényesen, 51 versenytársát megelőzve győzött a Continental PremiumContact™ 6

2018. April 19.
Itt a tavasz, indul a motorszezon!

Felkészültünk a szezonra, kibővített motorgumi választékunkkal szeretettel várjuk!

2018. March 21.
Így néz ki a használt és új téligumi tapadása nedves...

A mai cikkünkben bemutatunk egy táblázatot, amely egyértelműen igazolja, hogy mekkora a tapadási felülete a használt és új gumiknak, nedves útszakaszon.  

2016. November 15.
Önjavító abroncs - ContiSeal™

A ContiSeal™ abroncs abban tér el egy normál gumiabroncstól, hogy a belső oldalán válltól vállig egy ragadós és viszkózus réteg található.

2016. October 13.
Összes hír